De happy-room! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu De happy-room! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu

De happy-room!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

03 Augustus 2015 | Vietnam, Hoi An

Ja, laten we het eens over het bezoek aan het kleinste kamertje hebben. Oftewel de happy-room, zoals het hier genoemd wordt. Dit, omdat je blij wordt als je er 1 vindt wanneer je die nodig hebt, en je nog blijer bent wanneer je deze kamer weer opgelucht kan verlaten.
Nou, dit laatste klopt, wat mij betreft. Maar het eerste geeft me iedere keer weer een ongemakkelijk gevoel. Een beetje naar gevoel van verwachting, zullen we maar zeggen.
Wil je verder lezen, zorg er dan voor dat je niet direct hierna moet gaan eten!

Je hebt ze hier in Azië in vele soorten en maten.

Op een enkele kan je zitten, zoals bij ons. Anderen zijn zo'n 35 centimeter de grond in gezakt. (Weet eerlijk gezegd niet of dit een hurk- of sta- toilet is) . En weer anderen zijn volledig verdwenen. Een gat in de grond dus.

Bij de meesten geen papier, maar een waterslang. Bij sommige kamertjes wel papier, maar dat moet dan weer zonodig gebruikt in een emmer. Bij voorkeur zonder deksel.
Bij eentje moet ik eerst de deur uit om door te spoelen. Grote bak water buiten, met plastic steelpan.

En dan zijn er nog andere verschillen:

Je hebt er waar met 1 bezoek,door verschillende personen, geld aan verdiend wordt. 1 persoon wijst de weg, een ander loopt met je mee, weer een ander wil best even je spullen vast houden en dan is er nog een persoon die beweert de toiletten schoon te houden. TERWIJL JE TOCH HEEL GOED KUNT ZIEN DAT DAT NOOIT GEDAAN WORDT!!!!! (Strand Hoi An)

Er zijn er ook die geen slot hebben of die zo'n lange haak hebben, dat de deur 10 centimeter open blijft staan. Ook heel gezellig, als er nog 20 anderen staan te wachten!

Soms zijn er vele mensen voor je, heb je een blaas die op knappen staat, en wil je uiteindelijk, wanneer je aan de beurt bent, toch het allerliefst gewoon huilend in je broek plassen. (Nachttrein van Sapa naar Hanoi)

En dan die ene! Dat openbare toilet in Bangkok! Schoon was ie wel. Wist niet of ik moest hurken of staan. Had gelukkig voor anderhalve stuiver een paar doosjes afgrijselijk dunne velletjes papier gekocht. Goed voor bruine vingers. (lees je nog?)
Een rij van zo'n 15 wc's, met deuren die ongeveer een halve meter tekort waren, en een dame in plastic aan het einde van de rij met een waterslang in haar handen!?!?!?
Eenmaal in een hokje zag ik een soort gleuf (afvoer?) voor de deur die doorliep naar andere privaten.
Ach, tot zover nog niets aan de hand. Maar toen ik bezig was met eigen zaken, hoorde ik plotseling water stromen en zag ik gewoon de producten van mede-gebruikers voorbij komen! Wel hygiënisch; niet fijn om naar te kijken.
En dan moet je daarna ook nog lunchen. Eet smakelijk!

Ben benieuwd wat ik verder nog tegen kom.
Ik houd je op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Carla

Reisverslag: Bangkok, Vietnam en een piepklein stukje Cambodja

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4155

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: