36 straten - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu 36 straten - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu

36 straten

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Na in het donker verdwaald te zijn, een fietstaxi genomen naar het hotel. 1 straat verder!
De volgende dag zagen we waar we waren. Helemaal geen achterbuurt! Wij logeren in een hostel in het Hoan Kiem district, binnen de beroemde 36 straten. Alle straatnamen beginnen hier met Hang en dit betekent ambacht. Iedere straat heeft hier zijn eigen thema met bijbehorende winkels. Zo is er een straat met plastic bloemen, een met bamboe ladders, met papieren lampions, met ijzerwerk enz. enz. Later volgen wat foto's.

Wij zijn deze vrijdag naar de tempel van de literatuur geweest. Eerbetoon aan Confucius en de eerste universiteit voor toekomstige mandarijnen. Er heerst hier een weldadige rust op de binnenplaatsen en de architectuur is prachtig. De namen van de plekken spreken tot de verbeelding: Bron van de Hemelse Helderheid, Schittering van de Literatuur.....
Ik sprak een studente aan en vroeg heel brutaal om een rondleiding. En die kregen we! (Overhoring mag bij thuiskomst).
Ik word hier met de dag brutaler en vraag en vraag... (tot schaamte Demba). Want ik wil deze cultuur proeven, ruiken en begrijpen en opnemen in al mijn cellen. Ik wil het alleen niet meer horen.
WEG MET DE CLAXONS!!!

Oh ja, voor we naar binnen konden stonden daar een paar prachtige jonge dames in traditionele kleding. Ik vroeg of ik hen mocht fotograferen en dat mocht. Tot zij plotseling door een vrij boze man voor mijn camera weggetrokken werden. Ik dacht: "wat een macho." Later in de binnentuinen zag ik dat deze dames fotomodellen waren en mijn "gestolen foto's" werden niet gewaardeerd door de fotograaf. Haha!

Foto's volgen nog

  • 28 Juli 2015 - 19:24

    Rob:

    Leuke foto's. Volgens mij kan je in Hanoi eigenlijk best buiten eten.
    Voor het oversteken kreeg ik indertijd de tip "gewoon doorlopen".
    Dat werkt heel goed. Iedereen gaat om je heen.

    Groetjes
    Rob

  • 31 Juli 2015 - 09:25

    Saddam, Patricia En Kandeh:

    Hallo cultuur genieters....

    Wat zijn het weer een mooie foto's en een leuk verhaal.
    Kandeh geniet er ook zo van om zijn broers weer even te zien.
    Geniet en leer zo veel mogelijk.
    We missen jullie vreselijk hoor, maar het is zo leuk om jullie avonturen,
    terug te lezen en te zien op de foto's.

    Groetjes en een dikke knuffel van ons!

  • 02 Augustus 2015 - 15:46

    Carla Demba Nino:

    Hoi, het oversteken hebben we inmiddels geleerd. Inderdaad gewoon doen ( met stiekum een boeddhistisch schietgebedje!). En eten doen we bijna altijd op straat; ontmoet je ook de leukste mensen, de fijnste prijzen en lekker eten! Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Carla

Reisverslag: Bangkok, Vietnam en een piepklein stukje Cambodja

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 4160

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: