Good Morning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu Good Morning Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carla Nino - WaarBenJij.nu

Good Morning Vietnam!

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Moet nu even snel een paar dagen inhalen!
In de nacht van woensdag op donderdag moesten wij(snik) Bangkok verlaten.
Weggaan uit Thailand met medicatie is vele malen lastiger dan aankomen!!!! Maar het is gelukt.
WIJ GAAN NAAR VIETNAM.
Met een gevoel van spijt stapten wij in het vliegtuig, maar toen wij Vietnam, het groene Vietnam zagen liggen, konden we niet wachten. Hier ligt ons hoofddoel,
Na een goede vlucht en landing namen wij zeer decadent (want ook zeer vermoeid na een nachtrust van 3 uur) een taxi. Op naar het chaotische Hanoi, waar het recht van de sterkste en de snelste lijkt te heersen. Mag Peking op 9 miljoen fietsen rekenen, Hanoi doet het met 5 miljoen claxonnerende scooters ! Na een aantal bijna aanrijdingen kwamen wij voor ons gevoel in een achterbuurt terecht. Vuil, lawaai, chaos, stoeprestaurantjes , brommers geparkeerd op het trottoir, mensen lopend op straat, venters met hun waren opgestapeld op de fiets, nauwelijks verkeerslichten(misschien 5 in heel Hanoi?) en altijd gaat luid claxonnerend snelverkeer voor. Je bent hier je leven niet zeker.
Gelukkig een superontvangst in een 3 sterren hostel. VIETNAMESE STERREN WELTEVERSTAAN! Hierover later meer.


Even een paar uur slapen en dan zeer hongerig op zoek naar een restaurantje. Nu even niet op straat, want we werden knettergek van het lawaai van de straat. Hoe kan iemand hier ooit tot rust komen?
We vinden een eettentje waar wat mensen op het terras zitten. Wij gaan naar binnen in de koelte. Er zit verder nog niemand.
We bestellen water en omeletten voor de kids en mie-soep voor mij. We worden geholpen door heupwiegende obers met 1 hand in de zij. Ja, we zien het! Iedere ober is homo. Waarschijnlijk dus een tentje voor speciale gasten,
Het water komt, en zo ook de andere gasten. Zij bestellen, krijgen eten en gaan weer.
Of zij bestellen, sturen het eten terug (want zeer slecht) en gaan weer.
Wij bijten op een houtje.
Ik wil weg, ik wil NU weg, maar de kinderen niet. Want honger,honger,honger. Ik spreek iemand aan. Oh sorry, sorry, sorry en nog zo'n 10 keer. Uw bestelling is niet doorgekomen. Na nog eens 20 minuten wachten, krijgen we smakeloze omeletten en lauwe soep met taaie kip. Maar.....het vult. En ik ben boos. Dit alles heeft twee kostbare (want daglicht) uren gekost en was eerlijk gezegd niet te eten. En dan afrekenen, met van mijn kant een kapitale, freudiaanse fout. Ik zeg dat het schandalig was zo lang te moeten wachten op belabberd eten. En ik zeg dat zij een bad cock hebben. Een beschaamde, verbaasde blik van hun kant en uitbundig lachende kinderen zeggen mij dat ik een fout heb gemaakt. En dan weet ik wat ik gezegd heb. Ik verbeter het nog, maar het is te laat.
GOOD MORNING VIETNAM!

  • 28 Juli 2015 - 23:15

    Lia:

    Wat vertel je jullie avontuur toch leuk. Je neemt me helemaal mee. Ik kan de slechte soep bijna proeven en t getoeter bijna horen :-)
    En wat n heerlijke taalfout, daar kan Louis van Gaal niet aan tippen, haha!!
    Ruik, proef, voel en geniet nog heerlijk verder op deze mooie reis.
    Liefs, Lia

  • 29 Juli 2015 - 08:07

    Ells:

    Leuke verhalen!!! Even wennen dus na Thailand;).
    Wij hebben in Hanoi heerlijk gegeten in een veganistisch restaurant! Even zoeken...want het kan wel :)!
    Ben benieuwd of het getoeter gaat wennen....

    liefs Ella

  • 14 Augustus 2015 - 14:12

    Fenk En Ellen :

    Al gewend aan de bad cocks? Veel plezier...

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Carla

Reisverslag: Bangkok, Vietnam en een piepklein stukje Cambodja

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4162

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: